image7

Emma med 83 cm lax. C/R

Gästbloggning av fantastiska familjen Condrup. Emil, Emma, Leon och lilla Loui.

Condrups i Mörrum!

Vi som först trodde att vi inte skulle komma iväg till Mörrum denna helgen… Men efter många om och men och ordnat hundvakt till vår nyopererade hund kom vi iväg till Mörrum till sist!

Kom upp sent i fredags kväll eftersom Emil hade hockeymatch så de blev bara att tackla spöna sen hopp i säng för att vara utvilad till de tidiga morgonfisket!

Lördag:
Emil gick som vanligt upp tidigt för köra några repor medan jag (Emma) och barnen låg kvar i sängen! Emil mötte upp Lucas i 19 där Lucas tappa en fin fisk efter kl. 2
Vid 07.30 kom Emil tillbaka och hämta hela ekipaget då vi valde mellan att fiska eller äta frukost på Ninas?! Såklart blev de fiske och körde upp till 32:an och det var min tur att fiska. Knöt på min favoritfluga (svart med gummiben) och när jag precis hade fått ut linan högg en fin liten lax på 70 cm. Härlig start på morgonen!

image2

Morgonen började bra!

Kunde sedan njuta av bullfrukosten som Leon säger på Ninas!

Efter det fiskade vi några repor uppe på Knaggalid utan ett endaste nyp i flugan!
Framåt eftermiddagen körde vi nerströms  mot pool 20-21 eftersom vi hade tänkt köra lite kvällsfiske där! Jag går första repan och plötsligt börjar det visa sig fisk och ett, tu, tre drar det till ordentligt i flugan!  Fin fisk känns det som, kallar på Emil som kommer men fisken vill något annat än vi och flugan kommer vackert flygande tillbaka! Attans! Första gången jag känner mig arg efter att ha tappat en fisk men den här var en bra fisk!

Nästa repa var det Emils tur och min tur och busa med barnen! Leon hade stått och kastat med sitt nya tvåhandsspö som han hade fått av Lars Terkildsen på All fly Mörrum tidigare under dagen!

image4

Japp, Japp, fisk!! Loui ligger och lyssnar på pappas drillning…

Plötsligt hör man Emil – JAPP, JAPP, fisk! En rejäl sådan som inte gav sig så lätt! Efter en härlig fajt kunde en 98 cm riktig grym haklax landas! Fiskade några repor till efter det men inget mer den kvällen! Vi njöt nog mest efter Emils fina lax som fick firas med en whisky på kvällen!

image5

Emils krokodil

Söndag:

Morgonen blev väldigt lugn! Sov lite längre än vanligt barnen var trötta och sov och då gjorde vi det med! Var ute vid ån halv 9 blev några rundor där vi avslutade kvällen men ingen fisk! Åkte upp i 32:an och åt lite frukost vid ån och fortsatte fiska där uppe men tyvärr inga bitvilliga fiskar där.

Åkte på eftermiddagen neråt igen och hamnade i pool 19.  Jag började få lite panik.  Kunde ju inte åka hem och avsluta denna säsongen med en tappad fisk. Så sa till Emil att jag måste ha en fisk innan vi ska köra hem. Jag bytte fluga till en bananfluga och gick ner till vattnet. Jag hade precis fått ut linan och lagt 3 kast innan det dunkade till i flugan och en lax på 83 cm hade bitit på! Nu kunde jag pusta ut! Men Leon tyckte den var liten,  jo den var ju inte lika stor som pappas! Men så vacker!

image1

Emma och Leon med fisk

Sen var det slut på det roliga, dags för hemfärd! Säsongens sista helg var över, men vilken helg vi hade! 3 landade fiskar och 1 tappad. Eftersom vi fiskar varannan runda (som en person) så är det grymt! Tack Mörrum för en underbar säsong ses igen till våren! #längtarredan

Condrups!

Nästa år kommer fiskebloggen ut i ny skepnad och då kommer Condrups få en egen blogg där ni kan följa familjens fiskeäventyr! Skall bli spännande! Lägger in en liten film på Sveriges kanske yngsta flugfiskare, Leon 4 år (5 i nov). Kommer bli en riktig mink i framtiden!