Bokningsvillkor

Bokningsvillkor Gone Fishing EU HB (Fiskeresor.nu)

Bokningsvillkor för Gone Fishing EU HB (Fiskeresor.nu) för utförda tjänster/resor/kurser och/eller avtal med leverantörer för beskrivna resor eller tjänster som nämns i bifogade offert/hemsida. Betalning av första eller enda fakturan är ett godkännande från kunden av priser, villkor och ansvar för Gone Fishing för nämnda resor, kurser och/eller tjänster. Ändringar eller revideringar av ovanstående specifikationer som innebär extra kostnader kommer att genomföras endast skriftligt.
I andra fall, refererar Gone Fishing till allmänna villkor, se nedan:

Allmänna villkor, giltighet av priser
Alla angivna priser som visas i mail och på hemsidan är till företag exklusive moms och alla andra skatter. Till privatpersoner är priserna inklusive moms. (Utlandsresor, presentkort och värdebevis är det ingen moms på). De är baserade på aktuella priser och kan komma att ändras utan föregående meddelande i händelse av valutafluktuationer, statliga skatter, eller någon sådan kostnadsökning som är bortom Gone Fishings kontroll. Alla eventuella förändringar i priser kommer inte att göras utan minst 4 veckor i förväg. Efter slutfakturan har utfärdats är priset garanterad mot någon tilläggsavgift, om inte en ökning beror på statliga lagar eller valutaförändringar. Gone Fishing absorberar ett belopp motsvarande 5 % av det totala priset. Belopp som överstiger 5 % kommer att debiteras. Gone Fishing förbehåller sig rätten att korrigera fel prissättning, om en bokning görs på ett erbjudande som innehar ett felaktigt pris inom bokningssystemet eller citeras felaktigt av våra representanter. I sådana fall kommer ni att informeras så fort som möjligt och meddelas om korrigeringen.

Betalningsvillkor

En icke återbetalningsbar deposition (bokningsavgift) på 30-50 % av det beräknade totala priset bör nå Gone Fishing vid tidpunkten för bekräftelse och innebär ett godkännande av betalningsvillkoren. Full betalning bör nå Gone Fishing senast 8 veckor före ankomsten eller vid senaste betalningsdatum som är satt på fakturan. Vid försenad betalning, förbehåller Gone Fishing sig rätten att behandla detta som en avbokning och dra tillbaka sin bekräftelse av resorna eller tjänsterna.
Ev. slutfaktura kommer att utfärdas senast 30 dagar efter avresan, och det måste betalas i sin helhet 3 veckor efter den dag då den slutliga fakturan skickades.
Gone Fishing accepterar endast betalningar via bank till vårt bankkonto.

Avbokning
Mer än 12 veckor: Icke återbetalningsbar deposition (bokningsavgift) på 30-50 % av den beräknade totala priset. Övrigt betalas tillbaka
Mindre än 12 veckor och mer än 8 veckor före ankomst: 75 % (25 % betalas tillbaka)
Mindre än 8 veckor och mer än 1 vecka före ankomst: 85 % (15 % betalas tillbaka)
Mindre än 1 vecka före ankomst: 100 %, alltså inget betalas tillbaka.
Observera att avbokning av passagerare i en grupp (som bokar ihop) kan antingen leda till en prisökning för hela gruppen eller en avbokningsavgift tas ut till passageraren som har annullerats.
På värdebevis eller presentkort betalas inget tillbaka.
Värdebevis/presentkort måste användas inom ett år och kan ej förlängas.
Vi rekommenderar starkt att alla våra kunder teckna heltäckande reseförsäkring för att undvika tvister vid avbokning.

Ansvar
Gone Fishing avsäger sig ansvar för händelser som förlust, olycka, skada, sjukdom, covid 19, corona, inreseförbud eller schemaändring på grund av väder, is på vattnet, strejk eller någon annan orsak bortom Gone Fishings kontroll. Gone Fishing agerar i god tro och kan inte hållas ansvarig för någon stat, kommun, agent, hotell, bussoperatör, flygbolag, guide, restaurang eller någon annan persons eller företags handlingar, fel, förseningar eller förbud. Gone Fishing förbehåller sig rätten att ändra rutter, resvägar eller avgångstider, utan förvarning, om behovet uppstår. Vid eventuella ändringar vid flygningar (inhemska och internationella), är passageraren ansvarig för eventuella extra kostnader som uppstår till följd av sådana förändringar, (dvs. extra hotellnätter, måltider, transfers etc.) vid den föreskrivna tiden. Ex. om resan inte kan genomföras p.g.a. corona- eller annan virusrelaterad orsak betalas inga pengar tillbaka. Skulle resan flyttas fram ett år så gör vi det så länge vår leverantör går med på det, och det gäller för hela gruppen. Skulle de ex. gå i konkurs efter de lovat framflyttning av resa så ställs resan in och inga pengar betalas tillbaka.
Vi rekommenderar därför alla kunder att ha heltäckande reseförsäkring för att möta alla eventualiteter.

Vårt mål är att ge utmärkt kundservice och för att göra det vi upprätthålla en strikt kvalitetskontroll . Om ni av någon anledning är missnöjda med vår service, vill vi höra om det direkt. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss så fort någon incident uppstår. Om ni inte kan göra det på den tiden , måste ni meddela Gone Fishing skriftligen inom 10 dagar efter hemkomst. Om ni inte gör det kan det äventyra Er rätt till ersättning.